19-06-2018 Ledenbijeenkomst Adelheid Antiek, Brocante & Curiosa

‚Äč

Er werd volop bijgeklets, ontwikkelingen werden besproken, nieuwe gezichten werden begroet, contacten werden aangehaald, we kregen een kijkje in de verrassende keuken van een collega-ON12-lid en we namen samen met gastspreker Lars Pacbier een inspiratieduik in de wereld van Facebook en LinkedIn. Kortom: de tweede ledenbijeenkomst stond in het teken van verbinden, curiosa & social media. Zeker weten dat alle aanwezigen na afloop positief verrast waren door het ondernemersverhaal en de belevingswinkel van Adelheid Antiek, Brocante & Curiosa. Maar ook dat ze ook allemaal diezelfde avond nog hun eigen LinkedIn-profiel kritisch hebben bekeken en bijgewerkt na het bevlogen betoog van Lars Pacbier over de kracht van LinkedIn en hoe je hier met een paar eenvoudige trucjes al kunt opvallen.

 

Een paar miezerige regendruppels konden de pret niet bederven tijdens deze tweede ledenbijeenkomst, integendeel. De voor onze club zo typerende informele sfeer werd nog eens versterkt doordat we broederlijk samengepakt stonden onder de houten overkapping op het terrein van onze gastgevers: Adéle, Theo en Sarina Luyten (en natuurlijk het olijke viervoeterskoppel Ollie & Molly).

 

De dames Luyten weten in een korte en krachtige presentatie hun bijzondere ondernemersverhaal samen te vatten: van autobedrijf tot 900 m2 grote belevingswinkel voor unieke brocante vondsten & curiosa. En natuurlijk nog de (qua m2 zwaar ingekrompen) restauratiewerkplaats voor old-timers van Theo Luyten. De tentoongestelde exemplaren lokten dan ook de nodige oh’s en ah’s uit deze middag.

 

Even terug naar het sterke staaltje ondernemerschap van de familie Luyten.

Als kind wist Adéle al dat zij niet in de wieg was gelegd om te werken voor een baas, daarvoor had en heeft zij nog steeds een té creatieve geest. Adéle wilde ondernemer worden, ook al had ze op jonge leeftijd geen flauw benul wat dat precies betekende. Het heeft behoorlijk wat jaren geduurd voordat ze haar droom kon najagen, maar in 2006 was het eindelijk zo ver, Adéle opende haar eigen antiekzaak ‘Adelheid Antiek’. Perfect gesitueerd op het Heerlense bedrijventerrein In de Cramer.

 

Wat in 2006 begon met het afstruinen van markten in binnen- en buitenland is volledig uit de hand gelopen. De winkel (aanvankelijk alleen een hoekje in de autoshowroom van Theo) werd groter en groter en het animo voor de spullen ook. Op de plek waar vroeger de auto’s stonden is inmiddels een 500 m2 grote buitenetalage ingericht met een verzameling van Franse luiken, veilingkisten, kastjes, oude ladders en nog veel meer schatten uit het boerenleven. En de 400 m2 grote autoshowroom is inmiddels omgetoverd tot een ware belevingswinkel met meer dan 3.500 unieke vondsten.

 

Dat Adéle in de loop der tijd stiekem steeds meer beslag kon leggen op de bedrijfsruimte van Theo had te maken met het feit dat hij zijn werkzaamheden langzaamaan afbouwde. Eind 2015 werd de stekker definitief uit het autobedrijf getrokken. Sindsdien legt Theo zich alleen nog maar toe op de restauratie van Porsches en VW’s. En dat sluit heel mooi aan bij Adelheid; mensen met een liefde voor deze auto’s vinden de brocante spullen en curiosa ook mooi. Bovendien, Theo is superhandig en hij is dan ook verantwoordelijk voor de productie van zelf ontworpen industriële meubels van oude bouwmaterialen voor Adelheid.

 

Eind 2016 keert dochter Sarina terug na een wereldreis en stapt in de zaak van pa en ma. De jonge wervelwind drukt van meet af aan haar stempel op Adelheid: binnen de kortste keren zijn een nieuwe huisstijl, een nieuw winkelconcept en een nieuwe marketingaanpak een feit. Met de hulp van Lars Pacbier van FB4 weet Sarina in no time een bijzonder succesvolle social media-strategie op poten te zetten. Sindsdien groeit de Adelheid-community: niet alleen online, ook offline zien de Luytens een opvallende stijging van het aantal fans en bezoekers. Een bevestiging van de nieuwe realiteit waar Lars Pacbier ons diezelfde middag op inspirerende wijze mee confronteert…

 

Lars is de eigenaar van FB4 | marketeers van de toekomst, het ‘jonge-honden’-bedrijf uit Heerlen dat nationale bekendheid verwierf door de samenwerking met Facebook en LinkedIn zelf. Een korte samenvatting van zijn verhaal:

 

“De online wereld is continu in beweging. Dit wordt mede ingegeven door social media. Daar heeft iedere ondernemer steeds meer mee te maken. De mening van de mensen op social media draagt voor een belangrijk deel bij aan het imago van jouw bedrijf of merk. En dat is een serieuze zaak. Vooral nu we zien dat ook zakelijk Nederland massaal verslaafd raak aan LinkedIn: met 7,6 miljoen wekelijkse gebruikers is LinkedIn een belangrijk zakelijk sociaal medium waar je niet - meer - omheen kan. De grote vraag is: wat wil jouw doelgroep op LinkedIn zien en hoe bereik je ‘jouw’ mensen?

 

Lars trakteert ons tot slot op een snelcursus LinkedIn: hoe spring je eruit? Als je zorgt voor een goed profiel en regelmatige posts (in de vorm van eigen berichten, maar ook likes van en commentaar op posts van anderen), dan steek je volgens Lars al boven het maaiveld uit. Alle reden om je te gaan verdiepen in de tips van Lars die we na afloop van deze bijeenkomst in onze mailbox mochten ontvangen. Doe er vooral je voordeel mee!      

ON12 Ondernemersvereniging

Nijverheidsstraat 10-12

6433 JZ Hoensbroek

 

BTW nr: NL812334498B01

KVK nr: 41073313

bank nr: NL93INGB0007049082